Blogin kirjoittajat

keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Työelämälähtöistä tuotesuunnittelua

Matkailun ohjelmapalvelujen ryhmä vietti 4.5.2016 lähipäivää yritysvierailun merkeissä kaupunkikartano Ruokorannassa (http://kaupunkikartano.fi ).
Tavoitteena oli tutustua yritykseen, esitellä opiskelijoiden tuotteita eli verkostoitua sekä ideoida hyvinvointituotteita Ruokorannan lähiluontoon.

Opiskelijat olivat harjoitelleet hissipuheen osaamisestaan tai tuotteestaan, jonka he esittivät Ruokorannan kartanopäällikölle.

Mikä on hissipuhe?

Hissipuhe on iskevä, kompakti ja positiivisen mielikuvan herättävä esitys esimerkiksi ohjelmapalvelutuotteesta. Ensivaikutelma on tärkeää! On tärkeää esittää asiansa niin, että kuulija kiinnostuu ja haluaa kuulla enemmän.

Hissipuheet toimivat käytännössä, koska yhteistyötä solmittiin menestyksekkäästi. Luotohyvinvointituotteet herättivät kiinnostusta ja innostusta. Tämä kuulostaa hienolta, rakennetaanhan Suomesta hyvinvointimatkailun pohjoista kärkimaata.

Iltapäivän tutustuimme Ruokarantaa ympäröivään kauniiseen luontoon. Totesimme, että paikka on ihanteellinen luontohyvinvointituotteiden luomiseen.

Luomisprosessin tuloksena saimme tehdä luontotaidetta (tärkeintä on luominen ei luomisen tulos), tanssia puiden kanssa ( kavaljeerin jalkojen liikkeet voi ennakoida :-)), luoda tauluja luonnon kauneudesta sekä kävellä aisteja herättävän paljasjalkapolulla.

Lähipäivän lopuksi saimme kokea tanssin hurmaa luonnossa. Ruokorannan terassi toimi mahtavana paikkana tanssiharjoituksille, edessä täydellinen järvimaisema.

Lähipäivä päätettiin onnistuneesti tähän tunnelmaan, katso kuvagalleria.
Minäkin voisin innostua tanssista…jos saisin olla luonnossa!

Kirjoittanut Anna-Mia Rinne-Saarinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti